Besökare

onsdag 16 mars 2011

Thailando

Jag befinner mig på semester och därför har jag haft lite tid till att blogga. Det var ju lite dramatiskt där ett tag när vi inte visste om jag och Ebba kunde åka? Nu är vi i alla fall här tillsammans. Vi kom fram på lördagsmorgon efter en lång flygresa. Det var Ebbas första flygresa och det gick jättebra. Hon sov 9 timmar av 10 och när hon var vaken så lekte hon med en leksak men inte ett ljud bara leenden. Hon fick beröm av medpassagerarna runt omkring. Jag däremot kunde inte sova så jag var helt död på morgonen. Det stod en väntande taxi med mitt namn på. Sen bar det av med taxi till Mae Phim och resten av familjen som satt och väntade utanför huset. Det var jättekul att se dom igen.

Dagen därpå tog en tur upp till Bangkok för shopping. Vi bodde på ett jättefint hotellrum på hotellet som ligger i samma hus som MBK. När vi kom dit utforskade vi hotellrummet och MBK. Vid hissarna mötte vi Eva Röse med barnvagn. Det höll på att bli en kollision. Efter några timmars shopping gick vi trötta tillbaka till hotellet. Dagen därpå åt vi en underbar frukost och sen gick vi till ett shoppingcenter som heter Siam Paragon, det finns ett akvarium i deras bottenvåning som är superbra. Vi hade jättetrevligt allihopa och dom erbjöd även pedikyr, små fiskar som åt på mina fötter, dom blev glada och jag med, à win win situation =). Jag rekommenderar ett besök ifall man har barn eller barnasinnet kvar. I går tisdag kom vi tillbaka till Mae Phim och nu är det lugn och ro som gäller. Sol, bad och massage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar