Besökare

tisdag 1 maj 2012

Valborg

Det var ingen klämdag för någon i vår familj, ingen ledig i alla fall. Jag jobbade och mannen jobbade så flickorna fick gå på förskolan. Som tur var barnens favoritkompisar på plats så det gick ingen nöd på dem. Vi kom hem runt fyra allihopa och det var då dags för dusch och middag. Runt halv sju gick vi bort till en majbrasa här i närheten. Vi känner inte till så många brasor här i närheten, men fick tips av grannen. Problemet var bara att brasan inte skulle tändas förrän kl 21.15. Det blev för sent för våra barn. Vi fick knalla tillbaka hem och jag tog med mig Isa till en annan brasa. Fredrik gick hem och la Ebba som var övertrött. När vi kom hem igen fick Isa glass och sen däckade hon på soffan. Idag har vi haft fullt upp. Vi vaknade i olika omgångar mellan 6-7. Runt 9 gick vi ut i trädgården och lekte. Det var meningen att Isa skulle cykla, men hon var inte på humör. Sen satte Fredrik igång grillen till lunch. Isa insisterade på att äta ute, även fast det blåste kalla vindar. Sen begav vi oss ut till Värmdö för att träffa kusin Nadde och Kalles senaste tillskott. Lilla gumman, hon är så söt! Å jag fick hålla en liten igen. Har glömt bort hur lite dom väger. Isa lekte med Kalle som hon diggar. Isa är stormförtjust i både Nadde och Kalle. Efter fika och lek åkte vi och köpte löparskor till Isa eftersom hon ska springa Minimaran. Vi tog en löparrunda före middagen och hon har verkligen bra kondition. Jag däremot, är en annan historia. Familjen ligger nu och sover och jag har haft en skön tvkväll. Imorrn är det jobb så snart måste jag lägga mig. Såg att det skulle bli kallt i helgen. Jag slängde precis Isas vinterskor för inte kan det väl bli kallt i maj, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar