Besökare

söndag 27 februari 2011

Ska man isolera sig i en vecka?

Det är mycket magsjuka, RS-virus, förkylningar och annat skräp som går nu. Alla som känner mig väl vet att jag har kräkfobi, vilket i och för sig har blivit bättre nu när jag har barn. Men jag tror att det jobbigaste med magsjuka är att man ser sitt barn förlora kilo efter kilo. Hua mig jag vill inte. Nu är det magsjuka i vänskapskretsen och det har varit magvirus till och från på förskolan. Nu är det bara en vecka kvar tills vi ska åka bort och jag vill verkligen inte att vi drabbas av magsjuka, det kommer inte gå över på en vecka och då måste vi avboka resan. På lördag fyller Fredrik30 år och vi kommer att ha mottagning för honom och då hoppas jag verkligen att vi är på benen alla fyra. Så den här veckan är kritisk!!! Stackar min kompis Jenny som är inne på sin tredje magsjuka den här säsongen. Magsjukevirus är oftast så smittsamma så det räcker inte att bara vara hemma två dagar efter sista kräket. Jag hoppas verkligen att toppen på rota och noroviruset är eller har passerat så det är borta snart. Usch och blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar