Besökare

söndag 24 juni 2012

Midsommar

I år åkte vi till Ingarö igen och träffade svärföräldrar, svåger och svägerska och deras vänner. Vi var där för första gången förra sommaren och därmed övergav jag Muskö sen -97. Ja man måste ju variera lite. Vi kom till Ingarö runt halv ett och då var hela gänget på plats. Efter ett stort kramkalas blev det en sann midsommarlunch med sill, färsk potatis och sång. Jag hade öl med mig men väntade med att dricka det till eftermiddagen. Jag är så lättpåverkad och numera är jag klok nog att inse mina gränser. Efter lunchen band Solveig varsin midsommarkrans till Isa och Paulie. Bildbevis kommer senare då jag inte hittar min kabel till kameran. Sen blev det dans runt hemmagjord midsommarstång. Efter mycket skratt, svett och gräsfläcker blev vi serverade jordgubbstårta och kaffe. Jag satte mig i en skön stol med en öl i handen och njöt av havsbrisen och den fantastiska havsutsikten som erbjöds. Solen gassade och det luktade skärgård, finns inget bättre, då jag är uppvuxen på havet! Sen fick alla göra det de kände för, Isa och Paulie sprang runt på tomten och lekte rollekar. Nathalie och Ebba hängde med oss vuxna. Till middag blev det grillad oxfilé och den blir alltid suveränt god med äkta bearnaisesås tillagad av kungens tidigare anställda kock. Mycket gott!!! Runt nio började döttrarna bli trötta och då åkte vi hem. De däckade i säng på en gång och jag fastnade framför någon film till midnatt. Det var en underbar midsommar på alla sätt och vis. Dagen därpå åkte vi ut till mamma på landet. Vi var lite oroliga över vädret och därute dansar vi alltid runt midsommarstången på midsommardagen, men trots mulen himmel klarade vi oss från regnoväder och jag, Isa, Joshua, Jamie och storasyster Lollo dansade loss som vanligt. Efter dansen blev det tårta på verandan. Sen gäspade Isa och vi begav oss hemåt. Barnen är så aktiva nu för tiden så de pallar inte att hålla igång en hel dag. Idag har vi åkt och shoppat, det blev en gräsklippare, skor till Fredrik och Isa och ett fotbollsmål som Isa kan träna skott i. På eftermiddagen kom svärföräldrarna förbi och hälsade på. Imorrn ska jag bege mig till Ikea, vi håller på att möblera om Isas rum. Ha det toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar