Besökare

fredag 8 juni 2012

Så mycket att göra, så lite tid

Förra helgen kan jag summera så här: Playdate med Max, Födelsedagsmiddag hos Jessan, Minimaran och Isa blev förkyld. Som tur är blev hon frisk två dagar senare. Asså jag är så stolt över henne! Fast hon började bli sjuk ville hon springa Minimaran ändå. Så tapper! Hon var superstolt när hon kom i mål och jag med. Hon sprang i gruppen 5-6 år, fast hon bara är 4,5 år, det var kul att hon fick anmäla sig, hon fyller 5 i dec. Jag är helt såld på henne, cool är bara förnamnet. Igår tog hon med sig sin Minimaran t-shirt och medalj till förskolan för att visa sina vänner, vilket resulterade att de andra barnen hade börjat göra egna medaljer. I tisdags överraskade Fredrik oss med en hotellnatt på Blu Raddisson Waterfront Hotel. Det är klart Stockholms bästa hotell enligt mig med grym frukost. Barnen älskar hotellet också. Vi åt middag på stan och sen tog vi en sväng till Åhléns City. Lite shopping innan mys på hotellet. Barnen hade svårt att komma till ro, dom ville inte sova, så de däckade lite efter 21.00. Det är sent för dom som oftast lägger sig kl 19.00. Dagen efter åt vi frukost och sen begav vi oss hemåt för Nationaldagsfirande i Bandängen. Det blev lite lek, hoppborg, titta på djur och handmålning. Isa var supertrött runt lunchtid och hon fick ett litet utbrott, det var bara att ta henne under armen och gå hem. Väl hemma blev hon glad igen. Tänk vad lite mat kan göra. Ebba somnade på stört efter lunch och när hon vaknade åkte vi till pappa och Helena i Sollentuna. Jag och Fredrik tog en liten shoppingrunda i Stinsen, barnen behövde kläder. Under tiden gick barnen med morfar och mummi till lekparken. När vi kom tillbaka blev det grillning och Isa fick testa sin nya vattenbazooka. Tror vi får köpa en till Fredrik också. I torsdags morse var det Ebbas tur att bli förkyld och Fredriks tur att vabba.jag är helt övertygad att det är storasyster som smittade henne och som tur är hennes virus lightvarianten. Vi har tagit prover på Ebba för att kolla hennes mage som har varit risig i 3 veckor. Hoppas att det inte är något allvarligt som någon allergi. I helgen blir det kalas hos min fina kompis. Världens bästa Blanca fyller 6 år! På söndag blir det Grönan. Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar