Besökare

torsdag 8 maj 2014

Världens bästa Anton

Idag har vi varit hos doktorn och tagit blodstatus på lillen igen eftersom han får i sig min medicin. Han är verkligen lugnet själv, inte ett ljud säger han när de sticker honom. Han kanske blir som tjejerna som älskar sprutor. Vilka knäppisar ;). Jag fick väga honom också och den här lilla killen som vägde 3120 kg när han föddes väger nu 6310 kg.

Jag anade att han låg där någonstans i och med att jag börjar få träningsvärk i rygg och armar när jag bär honom.
Han sover bättre och bättre och han somnar kring 20.00 och vaknar kl 01.00, äter och somnar om till kl 05.00-06.00, äter och somnar om. Jag känner mig som en ny människa.

Igår var dock ett undantag. Jag hade legat konstigt och ammat så jag hade världens dunkande huvudvärk under natten och tog två alvedon som inte hjälpte ett skit. Då tog jag en dundertablett kl 05.00 med morfin i som jag fick efter snittet och gick och la mig igen ett tag. Runt 07.00 skulle jag gå upp och fy fasen vad allt snurrade. Jag var helt groggy. Fredrik och Isa hade gått och jag var själv med två barn. Jag fick dra mig upp för trappan och jag blev så illamående. Jag fick ringa till förskolan som var så snälla att de kom och hämta Ebba, vi bor granne med förskolan som tur är. Sen blev jag vit i ansiktet och mäklaren och fotografen var på väg. Jag fick ringa hem Fredrik. Han kom och räddade mig och tog Anton tills tabletten släppte. Usch det gör jag aldrig om. Jag var helt skakis hela dagen.

Vi köpte en stor villa i helgen. Helt bara sådär. Vi har tittat runt omkring efter radhus och hus med bra planlösning för oss men dem har antingen legat på fel sida av stan eller varit för gamla and the list goes on....

Sen hittade vi detta hus som var väldigt fint i Glömsta. Det ligger lite off men det ska bli så skönt att få höra fågelkvitter mm. Barnen kan cykla omkring på lugna gator mm. Detta kommer bli super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar